Loading...

Please wait...

Mentos met logo

14 producten

Producten per pagina

Mentos met logo

Mentos snoep is zó bekend dat Mentos met logo een logische en verfrissende stap is! Maar we verstellen je eerst graag de geschiedenis van Mentos . De onderstaande informatie komt van de website van Mentos.
Het begon allemaal in 1932 toen de familie van Melle op zoek was naar recepten en  ingrediënten voor vernieuwend snoepgoed zoals ‘de zuiverste vruchtendrop’. De broers Pierre en Izaak gaan naar Polen omdat daar een zachte fruitcaramel op de markt zou zijn. Het idee ontstaat om dat snoep in een pepermunt-variant te gaan maken en zo wordt Mentos geboren.
In 1952 vestigt de Mentosfabriek zich in Rotterdam en het snoep wordt al snel in heel Europa populair. In 1960 wordt het eerste Mentossnoep in rol geïntroduceerd. Er worden steeds meer smaken ontwikkeld: in Amerika blijken ze dol op kaneelsmaak en spearmint en in Europa worden de fruitsmaken populair. Halverwege de jaren zeventig komt de eerste televisiereclame. In 1990 wordt de reclamecampagne ‘mentos the freshmakers’ gelanceerd en daardoor stijgen de verkopen tot een hoogtepunt. Het besluit om samen met de bevriende Italiaanse snoepfabrikant Perfetti te gaan werken, valt in het jaar 2001. Vijf jaar later wordt de kauwgom-variant geïntroduceerd met de bekende lang verfrissende smaak. Ze zijn verkrijgbaar in doordrukstrips en in verschillende formaten bottles. In 2007 doet Mentos een geslaagde poging om in het World Guinnes Book of Records te komen door met 850 deelnemers allemaal gelijktijdig 4 mentossnoep in colaflessen te stoppen om zo 850 spuitende fonteinen van wel 4 meter hoog te laten ontstaan. En in 2012 speelt Armin van Buuren de hoofdrol in de nieuwe TV-reclames te spelen én de consumenten deel te laten nemen aan activatieprogramma’s om onder andere muziek te creëren. In navolging op dat succes wordt in 2014 een samenwerking aangegaan met StukTV. Een jaar later ziet de nieuwe smaak Choco & caramel het levenslicht. In 2016 start de campagne ‘Mentos Complimentos’ om aan te geven dat de freshmaker ludiek ingezet kan worden om nieuwe connecties te maken. En in het daaropvolgende jaar komen de eerste snoepjes uit met tekst op het snoepje: als onderdeel van de promotie ‘Say hello’ staat een leuke uitdaging geprint die samen gedaan kan worden. Tenslotte wordt in 2019 de nieuwste smaak toegevoegd : de kleinere dragee die extra sterk is en Chewy & Fresh heet.