Loading...

Please wait...

Mentos met logo

6 producten

Producten per pagina

Mentos met logo

Mentos snoep is zó bekend dat Mentos met logo een logische en verfrissende stap is! Maar we vertellen je eerst graag de geschiedenis. De onderstaande informatie komt van de website van Mentos.

Hoe is Mentos ontstaan?

Het begon allemaal in 1932 toen de familie van Melle op zoek was naar recepten en  ingrediënten voor vernieuwend snoepgoed zoals ‘de zuiverste vruchtendrop’. De broers Pierre en Izaak gaan naar Polen omdat daar een zachte fruitcaramel op de markt zou zijn. Het idee ontstaat om dat snoep in een pepermunt-variant te gaan maken en zo is Mentos geboren.
In 1952 vestigt de Mentosfabriek zich in Rotterdam en het snoep wordt al snel in heel Europa populair. In 1960 is de introductie van de eerste Mentossnoep in rol. En ze ontwikkelen steeds meer smaken. Want in Amerika blijken ze dol op kaneelsmaak en spearmint. Maar in Europa zijn juist de fruitsmaken populair.

Mentos in de televisiereclame.

Halverwege de jaren zeventig komt de eerste televisiereclame. In 1990 lanceren ze  de reclamecampagne ‘mentos the freshmakers’. Daardoor stijgen de verkopen tot een hoogtepunt. Het besluit om samen met de bevriende Italiaanse snoepfabrikant Perfetti te gaan werken, valt in het jaar 2001. Vijf jaar later is de introductie van de de kauwgom-variant met de bekende lang verfrissende smaak. Ze zijn verkrijgbaar in doordrukstrips en in verschillende formaten potjes.

Mentos en de nieuwe media.

Mentos is zeer actief in de media. In 2007 doet Mentos een geslaagde poging om in het World Guinnes Book of Records te komen.  Met 850 deelnemers stoppen ze allemaal gelijktijdig 4 mentossnoep in colaflessen. Zo ontstaan spuitende fonteinen van wel 4 meter hoog. En in 2012 speelt Armin van Buuren de hoofdrol in de nieuwe TV-reclames.  Ook mogen consumenten deelnemen aan activatieprogramma’s om onder andere muziek te creëren. In navolging op dat succes wordt in 2014 een samenwerking aangegaan met StukTV.

Nieuwe smaken van Mentos.

Een jaar later, in 2015, ziet de nieuwe smaak Choco & caramel het levenslicht. In 2016 start de campagne ‘Mentos Complimentos’ om aan te geven dat de freshmaker ludiek ingezet kan worden om nieuwe connecties te maken. En in het daaropvolgende jaar komen de eerste snoepjes uit met tekst op het snoepje: als onderdeel van de promotie ‘Say hello’ staat een leuke uitdaging geprint die samen gedaan kan worden. Tenslotte wordt in 2019 de nieuwste smaak toegevoegd : de kleinere dragee die extra sterk is en Chewy & Fresh heet.